sâmbătă, august 04, 2007

De ce fac oamenii sex ?



Psihologii americani au raspuns intrebarii printr-un studiu care a listat peste 700 de motive.
Oamenii fac sex din peste 700 de motive, iar unele dintre acestea sunt de-a dreptul neasteptate, sustin cercetatorii de la Universitatea Texas (SUA), care au realizat un studiu privind „psihologia sexului”, cercetare publicata in revista „Arch Sex Behaviour”.
Psihologia sexului este profunda
Profesorul Cindy Meston, psiholog la Universitatea din Texas (Austin), afirma ca motivele pentru care oamenii fac sex sunt nenumarate, desi, de obicei, oamenii vorbesc despre putine dintre acestea.
„Ma simt bine”, „Sunt indragostit”, „Vreau sa am un copil” sunt fraze pe care oamenii le rostesc adesea cand vine vorba despre dorinta de a face dragoste, dar psihologia sexului este mult mai profunda”, a spus autoarea studiului.
Psihologul considera ca datorita cercetarii sale se vor putea pune la punct campanii de preventie a bolilor cu transmitere sexuala mult mai serioase.
„Daca oamenii recunosc ca fac sex pentru ca se lasa luati de val, ii sfatuim sa se protejeze cu prezervativ. In schimb, daca o fac din razbunare sau ca sa aiba un alt statut social, adoptam o tactica diferita”, spune Meston.
Au extras peste 200 de motive
Cindy Meston si David Buss, coautor al studiului, au realizat cercetarea in doua etape. Intai, au ales 400 de persoane si le-au rugat sa listeze toate motivele pentru care ei sau cineva cunoscut s-au implicat intr-o relatie sexuala. Au fost listate peste 700 de motive, din care cercetatorii au extras 237.
„Unele dintre ele au fost de-a dreptul socante: „Am vrut sa dau mai departe o boala cu transmitere sexuala” sau „Am vrut sa fiu mai aproape de Dumnezeu”, mentioneaza Meston. In cea de-a doua parte a studiului au fost implicate 1.500 de persoane, care au fost rugate sa spuna cat de importante sunt pentru ei cele 237 de motive extrase din etapa initiala a studiului.
Comportamentul femeilor nu difera mult de cel al barbatilor
Fata de celelalte studii despre sex, acesta a aratat ca nu exista diferente comportamentale foarte mari intre femei si barbati.
In plus, a inclus oameni din mai multe etnii si din diferite categorii sociale. Concluzia este ca atat ei, cat si ele fac sex din aceleasi motive, existand diferente foarte mici.
Studiile de pana acum aratau ca femeile invoca mai mult partea sentimentala („sunt indragostita”, „am vrut sa-mi arat afectiunea pentru partener”), in timp ce barbatii recunosteau ca pentru ei era mai importanta atractia fizica („persoana era prea atractiva ca sa rezist”). „Acest stereotip nu se mai sustine”, spune Meston.
Pe primele locuri ale clasamentului
10 motive pentru care barbatii fac sex
1. M-am simtit atras de persoana respectiva
2. Ma simt bine cand fac sex
3. Am vrut sa experimentez placerea
4. E distractiv
5. Am vrut sa-mi arat afectiunea fata de acea persoana
6. Eram tensionat si am vrut sa ma eliberez
7. Eram foarte excitat
8. Am vrut sa-mi exprim dragostea fata de acea persoana
9. Am vrut sa obtin un orgasm
10. Am vrut sa-i fac pe plac partenerei
10 motive pentru care femeile fac sex
1. M-am simtit atrasa de persoana respectiva
2. Am vrut sa experimentez placerea
3. Ma simt bine cand fac sex
4. Am vrut sa-mi arat afectiunea fata de acea persoana
5. Am vrut sa-mi exprim dragostea fata de acea persoana
6. Eram tensionata si am vrut sa ma eliberez
7. Eram foarte excitata
8. E distractiv
9. Mi-am dat seama ca sunt indragostita
10. Eram dusa de val
La marginea clasamentului
5 motive pentru care barbatii fac sex
1. Am primit droguri ca sa o fac
2. Am vrut sa dau mai departe o boala cu transmitere sexuala
3. Am vrut sa ma pedepsesc
4. Am vrut sa pun capat unei relatii in care eram implicat
5. Am vrut sa obtin o slujba
5 motive pentru care femeile fac sex
1. Am vrut sa dau mai departe o boala cu transmitere sexuala
2. Am primit bani ca sa o fac
3. Am vrut sa obtin o marire de salariu
4. Facea parte din ritualul de initiere intr-un club
5. Am vrut sa obtin o slujba

Mihaela Naftanaila
Evenimentul zilei 4 Iulie, 2007

Niciun comentariu: